تفاوت رم سرور با رم معمولی

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

تفاوت رم سرور با رم معمولی

۲ بازديد

ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت رم سرور با رم معمولی آشنا کنیم. سرور ها هم مانند کامپیوترها دارای یک قطعه به نام رم هستند. در سرورها علاوه بر CPU و هارد سرور، رم سرور هم از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای انواع مختلفی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت رم سرور با رم معمولی اشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

رم سرور و رم معمولی دو نوع حافظه رم هستند که برای استفاده در سیستمهای کامپیوتری مختلف طراحی شدهاند. رم سرور برای سرورها و سیستمهای بزرگ و پیچیده که نیاز به عملکرد بالا، پایداری و قابلیت اطمینان دارند، مناسب است. رم معمولی برای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که نیاز به سرعت و قابلیت ارتقا دارند، مناسب است.

اگر نمی دانید که سرور چیست و شامل چه تجهیزاتی می شود روی لینک زیر کلیک کنید.

https://digiro.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d9%85-%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1/

عمده‌ترین تفاوت این دو رم، در وجود تکنولوژی ECC است که بهعنوان تشخیص خطا در ساختار رم سرور قرار میگیرد اما رم معمولی کامپیوتر یا لپ تاپ همچنین قابلیتی ندارد. ECC مخفف Error Correction Code است و در واقع یک الگوریتم است که قادر به تشخیص و اصلاح خطاهای ناشی از نوسانات جریان یا تداخلات الکترومغناطیس در حافظه رم است. این خطاها ممکن است باعث از دست رفتن یا تغییر داده‌های مهم یا حساس شوند که در سرورها قابل قبول نیست.

بنابراین، رم سرور با استفاده از ECC میتواند دقت و صحت دادههای خود را حفظ کند و خطای حافظه را به حداقل برساند. این قابلیت باعث میشود که رم سرور پایدار و قابل اطمینان باشد و بتواند بدون وقفه 24 ساعت در شبانه روز کار کند. البته، ECC هزینه بالاتر و عملکرد پایین‌تری نسبت به حافظه عادی دارد به همین دلیل، رم سرور معمولاً گرانتر و کندتر از رم معمولی است.

برخلاف رم سرور، رم معمولی از ECC پشتیبانی نمیکند و در صورت بروز خطای حافظه، قادر به تشخیص یا اصلاح آن نیست. این باعث میشود که رم معمولی آسیبپذیر و غیرقابل اطمینان باشد و ممکن است باعث فروپاشیدن یا خاموش شدن سیستم شود. اگرچه، خطای حافظه در کامپیوترهای شخصی چندان شایع نبوده و آسیب زیادی به دادهها نمیزند. علاوه بر این، رم معمولی هزینه پایینتر و عملکرد بالاتر نسبت به حافظه ECC دارد. به همین دلیل، رم معمولی ارزانتر و سریعتر از رم سرور است.

اگر در زمینه خرید سرور HP به نیاز راهنمایی دارید می توانید به نکات مهم هنگام خرید سرور HP مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.